Tuesday, November 16, 2010

Pengalaman Membungkus Ketupat Daun Palas!!!

Tetibe malam ni aku rasa nak membebel lagi... haha.. padahal esok hari raya... sibuk nak online bagai... Ha! Kebetulan da menulis ni, aku nak share la pengalaman aku utk raya kali ni... Raya kali ni mak aku n kakak aku berpakat nak buat ketupat daun palas... Kedengaran agak biasa tapi pengalaman ni cukup indah buat aku...

Aku ni mmg suka belajar benda yang baru.. Tak kira sama ada aku minat ke tak... Bagi aku, minat boleh dipupuk.. hehe ;) Tapi kalo aku da try belajar, n aku still takley nak buat, mungkin aku tak sesuai la kot dengan benda tuh.. Ye lah.. aku pun manusia.. Tiada manusia yang sempurna.. hehe :D

Berbalik kepada pengalaman buat ketupat daun palas... Ni la kali pertama aku belajar membungkus ketupat ni.. Ala.. nampak cam simple je.. So, aku mcm tak heran sgt la.. hehe :) So, lepas pulut dah ditanak dan dicampur santan and all those things tuh, tibala masa utk membungkusnya.. Wah! aku tak sabar nak tunjuk skill aku yg lama terpendam ni...

Tetibe aku terkial-kial nak bungkus sebiji ketupat.. Adeh.. Mak aku da siap sepuluh, aku tak siap satu pun lagi.. haha.. Masa tu akak sulong aku pun ada sama.. Dia pun terkial-kial gak... Haha.. Then mak aku pun cuba la menurunkan teknik-teknik nya kepada akak aku... Aku hanya tgk sambil jeling2... Bodoh sombong katakan! haha... Blaja punya belajar, akak aku da pening.. Mak aku kidal, aku dan akak aku guna tgn kanan.. so mcm da tonggang terbalik jadinya.. Aku pun uba la apply menggunakan imiginasi aku ni.. tereng! Aku da berjaya bungkus sebiji ketupat! Hepy giler aku rasa.. kekekeke... Sampai semua pulut tuh dah abes, kakak aku masih lagi tak berjaya membungkus sebiji ketupat... haha...

It was a nice moment n experience! Yeah! hehe

Daa...

Btw, Salam Aidiladha.. hehe :D

No comments:

Post a Comment