Sunday, April 11, 2010

Siapa kita?!!!!!!!

Hmm... bercakap tentang siapa kita, aku pun sebenarnya tak kenal siapa aku... And aku yakin ramai lagi di luar sana masih tak kenal diri sendiri... Hari ni kawan aku bagi satu link group kat Facebook... Mengalir air mata bila aku baca entries kat group tu... tak sanggup giler...

Group pasal Nabi kita Muhammad SAW dituduh penipu, gila sex dan seangkatan dgnnya... Dan aku tgk follower group tu seyesly anti-Islam and salah seorg darinya Ayah Pin... Aku tak tau apa dah nak jadi ngan dunia sekarang ni... Ya Allah, berilah kami petunjuk dan HidayahMu... Entries kat group tu, ya Allah, kalo kita ada sensitiviti terhadap agama kita dan Rasul kita SAW, kita pasti mengalirkan air mata... betapa Rasul kita dihina dan dicaci dgn begitu rakus oleh para2 anti-Islam ni... Mengalirkan air mata sebab baca entries ni lagi berbaloi dari mengalirkan airmata utk aweks or balaks di luar sana... huhu

Asal usul group tu tak tau dari mana tapi aku nampak no admins left... Gambar2 kat group tu mampu merobek hati insan yg cintakan Agama da Rasulnya... tapi tak semua yg join group tu sebenarnya anti-Islam, ada gak yg join sebab nak menghina group tersebut and ada gak utk menyedarkan balik mereka2 tu...

Berbalik kepada entry asal Siapa kita,
Siapa kita sebenarnya?
Kenapa ada yang begitu lantang menghina dan mencaci Rasul kita sendiri?
Kenapa ada sanggup mencaci Pencipta kita yang maha Agung?
Bahkan ada dari kalangan muslimin sendiri...

Tak tau lah... Aku tak arif sgt utk bercakap benda2 sebegini... Kepada yg masih lagi waras dan sedar, jagalah diri anda dan iman anda juga termasuk diri aku sendiri... Walaupun iman aku mungkin lagi nipis dari kulit bawang, mungkin juga lebih kecik dari seibiji zarah, aku bersyukur kerana aku masih lagi sensitif terhadap isu2 sebegini... Sama2 lah kita meegakkan Agama Allah yang maha suci ni...

Ya Allah, ampunkanlah kami, berilah kami petunjukmu dan sesungguhnya kami tergolong dalam golongan org2 yang rugi...

Salam.

p/s: kalau ada tersilap maksud or anything, harap tegur... TQ in advance

No comments:

Post a Comment