Tuesday, November 10, 2009

pengorbanan...

owh.. sudah lama rupanya aku tidak mengupdate blog.. haha... aku mmg jenis org yg tak reti nak jadi blogger... aku tak tau apa nak share... idea tak pernah ada.. haha... tapi hari ni tetiba aku terfikir pasal pengorbanan.. hehe... kadang2 aku terfikir gak, perluke kita korbankan segalanya sampai kita mengabaikan diri sendiri? hehe... setengah org akan jawab "mesti" dan stgh org akan jawab "oh tidak"... bagi aku, ianya adalah subjektif kepada individu... hehe... kadang2 kita berkorban hingga kita betul2 rasa terkorban.. itu mungkin adalah suatu masalah besar... tapi setengah org mmg sudah diciptakan hati sebegitu yg mana mempunyai perasaan simpati yg sgt tinggi sampai korbankan segalanya utk org lain.. hehe...itu tak bagus sebenarnya.. berkorban tak salah, tapi kita jgn sampai diri kita 'terkorban'... :D

2 comments:

  1. hi zuhairi..thanks so much for the info. kelemumur tu dah tak teruk sgt mcm dulu...i still pakai limau nipis,and shampoo rambut i selang selikan. utk lembutkan rambut, i used conditioner tapi i akan make sure tak kena kulit kepala. yes, it is serious. just imagine time tu i tgal few weeks before nak kawin..nak menangis pun ada. if u tgk pic tu ngeri, bayangkan i sendiri tuan punya kepala mcm mana? lagila ngeri...tapi alhamdulilah tak spai 2 hari i pakai dah ok, and diamalkan everyday, dlm 1 mgu dh ok. now kepala i dah normal. kelemumur stll ada, tapi yg normal je. tak seteruk dulu...

    ReplyDelete
  2. hi zuhairi...my dandruff datang balik...but not as bad as before this. it was may be bcos of the shampoo that i used, or may be bcos i covered my hair cos now i dah pakai tudung. i will try to go to pharmacy and buy the cream that u've recommended.

    ReplyDelete