Showing posts with label life. Show all posts
Showing posts with label life. Show all posts

Wednesday, March 10, 2010

Zuhairi's bad attitude exposed

Hehe... aku baru prasan yg kat blog ni aku hny menceritakan pasal org... haha ;] mcm aku ni baik sgt plak... so, today aku nak expose my bad attitude plak... hehe...

Bagi sape yang kenal aku ni, memang dah tak larat nak melayan... haha... Aku mmg pernah dgr org cakap, aku ni memang suka menyusahkan org... haha ;] Aku rasa aku memang akuinya... wohoho... sebab sikit2 aku ajak org g situ, g sini, buat tu, buat ni padahal takde kena mengena ngan mereka... haha... :)

Ada gak one of them cakap, aku ni sukakan perhatian org... Huh? haha... I dunno for sure... Tapi judgment org lagi betul dari judgement diri sendiri... wakaka... Aku tak tau kenapa ada org labelkan aku sukakan perhatian... haha... aku tanya dia, dia taknak jawab plak... hehe :D For him to know and for me to figure it out... hehehe ;]

O yang satu ni aku mmg realize bad attitude aku. Aku ni mmg seorg pendendam... Mak aih... takut plak aku... wohoho... But seyesly aku akuinya... wohohoho... Org cakap kalo ada perasaan camni, aku ada penyakit hati... So, aku kena ubati penyakit hati ni dgn zikrullah and banyakkan membaca Al-Quran. InsyaAllah... hehe

Aku mmg suka memendam perasaan ketakpuasan hati, being a hipokrit, aku berlakon mcm aku suka kepada org yang aku tak suka, aku buat mcm aku takde pape but aku tahu aku hanya berlakon sebab aku tak suka sgt la sakitkan hati org nih... aku sakit takpe... wakaka... the truth, that's me! hehehe :]

Alamak, aku ada kelas, baru nak membebel kat blog ni... haish! haha... tapi bnyk g r bad attitude aku yg aku realize and yg aku tak realize... Aku mmg tgh mengenali siapa aku yg sebenarnya... wohoho... walaupun aku perangai cam haram cam ni, aku still have frens that being nice to me... wakaka... thank guys! u r my frens in this world and here after insyaAllah... ;]

adios amigos y amigas

penulis

Monday, March 8, 2010

Kawan atau Kekasih?

Topik yang selalu dibincangkan... Kawan atau Kekasih... Some would prefer kekasih and some would prefer kawan... Wohoho... Tapi kenapa takleh prefer kedua2nya sekali... Kenapa? hehe...Depend la pada individu mcm mana diorg pikir... Tapi aku memang terkilan r sorang kawan aku neh... Bukan apa... Kalo ngan awek/balak dia, bukan mainla dia lupakan semua kawan dia... Sampai tak ingat la dia ada kawan wa cakap lu... hehehe... Tapi time susah or time awek/balak dia takde, baru dia sedar dia ada kawan rupanya...



Orang lain ada awekbalak gak, tapi bleh jer pentingkan kedua2nya sekali... Ok jer diorg... wohoho... Aku selalu teringat kat pepatah ni "You give, you take" hehe... tapi asyik give je... tak pernah take pon... wohoho... mana tak sakit hati... tak gitu... hehe... ;) Aku ni malas sebenarnya nak menulis cerita berbaur jiwang neh... Tapi sakit hati plak dgn kawan aku neh... Aku kadang2 sacrifice masa, tenaga, n apa2 je la utk tolong diorg... Bukanla nak mengharapkan pembalasan or sumething... Just show me some respect... Bnyk kali la beb wa cakap lu... hehe... Kalo aku mintak tlg sikit, bertan-tan alasan diberinya.. kira mcm bengang gak r kalo nak mintak tlg... Dia mintak tlg kita bukan maen ayat baik2 je kuar... haha... Kalo awek/balak ada problem sikit, mak aih... Dah macam kucing hilang anak dah jadinya... Wakaka... Kesian pun ada aku tgk...


Lantak ko lah ko nak buat apa... Yang penting ko sedar la diri ko sape... Kalo ko susah, kawan gak yg ko cari... Kawan is kawan beb... Tak kira lah apa jadik... Awek/balak is kawan gak... Tapi kawan yg mesra sikit r kononnya... Wakaka... Yg tak tahan, kalo dah clash nanti, mungkin awek/balak tu jadik musuh... wohohoho... So, sape2 yg ada awek/balak tu, ko jgn lupa la kat kawan ko tu... ko jgn ingat kat dia time susah jer... Ko berkawan tak berdosa pun, tapi kalo ko ada awek, setahu aku sebagai insan yg jahil ni kan, macam berdosa... Yela... Bukan mahram... tak gitu... wohohoho... Dah la... Takdak duk pasai duk melalut pasai sumething yg mebuang masa aku jer... BTW, kawan2 aku yg concern pasai aku, aku mmg appreciate giler r... Ramai gak yg concern pasai aku sebenarnya... hehehe... TQ guys! Luv u guys in this world and here after... Semoga persahabatan yg terjalin diredhai Allah dan berlandaskan syariatNya... adios amigos y amigas...

hehe ;]

penulis...

Thursday, January 21, 2010

Ego

EGO... apa yg korunk paham pasal ego? hehe... bagi aku manusia tersgtla unik... ada yg baik hati, ada yg setia, ada yg kedekut... n macam2 la...

tapi aku tringin nak bincang pasal ego ni... bagi aku org ego ni tersgtla menyakitkan hati... sebab ego dia tu, dia selalu katakan "taknak!" kepada benda yg dia nak (cthnya syg ke, care ke)... haish... pelik btolla... kadang2 org ego ni takleh org lagi tinggi dari dia(even pasal lagu baru kat radio, sape tahu dulu lagu tu pun dia nak ambik kira)... kalo kita cakap, semua dia kata dia tahu... padahal bukanla tau sgt pon kan... haha... pastu bila ada problem, n dia tau kita mungkin bleh solve problem dia kalo kita tahu that problem, dia tetap tak gtau... sebab apa? sebab ego tu la... hoho...

apepun, bagi org yg ego ni, aku harap korunk berubah la kan... kita ni hamba Allah tak pernah sempurna dan takkan sempurna... so kalo org masalah tu, bawak2 la berbincang... kalo org lagi tinggi dari kita pun, semangat utk menandingi dia dgn cara yg sihat... bukan sebab dia tinggi dari kita, kita lari dari dia... hehe

lagi satu effect dari perbuatan ego ni, cakap pun dah tak serupa bikin... cakap pandai... buatnya idok... hehehehe... pepepun, berhepyla korunk dgn perangai korunk tu... k adios amigo y amiga... hehehe ;)